Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Zbrojenie stalowe vs kompozytowe

Data dodania: 2021-02-22
wyślij wiadomość

Stal podrożała o 30%, i jakby tego było mało dostawcy twierdzą że to nie koniec podwyżek.


W zaprojektowanej płycie mamy około 6000 mb pręta fi 10, to daje około 5400kg.

Tona stali w 2020 kosztowała 2400zł, w tym roku to już 3200zł.


Znajomy kierownik budowy z Warmińsko Mazurskiego podpowiedział rozwiązanie oparte o belki stalowe pod ścianami (nośnymi i działowymi) nieco poszerzone od tych zaprojektowanych (100 x 200mm 6 prętów oryginał vs 100 x 400mm 8 prętów) i zamiast rozkładać kratownice z prętów fi 10 150 x 150 mm, do betonu dodać włókno konstrukcyjne polipropylenowe 45mm w ilości 2,5kg na tonę betonu.

Sprawdziłem ceny i w naszym przypadku wygenerowałoby to około 13kPLN oszczędności.

Zgłosiłem się do producenta kompozytów budowlanych z prośbą o przeprojektowanie, czekam na info.

Jest jeszcze jeden kłopot, kierownik budowy nie zna takiego rozwiązania. Będzie sprawdzał dopuszczenia tych materiałów do budowy.



Poza powyższym rozkminiamy jeszcze zastąpienie prętów stalowch, prętami kompozytowymi z włókna szklanego i żywicy. Tutaj również czekamy na odpowiedź producenta odnośnie możliwości ich zastosowania i wyceny. 


Macie jakieś doświadczenia z takimi technikami budowy płyt fundamentowych??


5Komentarze
Data dodania: 2021-02-22 22:44:14
dziwi mnie że masz w projekcie aż fi 10 u nas jest fi 8 a i tak nam wykonawca powiedział, że blok można na tym stawiać, są płyty fundamentowe z tzw zbrojeniem rozproszonym https://brinkmann.com.pl/technologia/ może taka wyjdzie nieco taniej?
odpowiedz
Data dodania: 2021-02-22 23:11:43
a jak macie szkieletowy dom to już w ogóle to fi 10 po nic, my mamy fi 8 przy domu poddaszem z silikatów i stropem monolitycznym oraz zbrojonymi ponad normę ścianami szczytowymi, a i tak pod nasz dom ta płyta jest podobno zbyt pancerna
odpowiedz
Odpowiedź do maly-domek
Data dodania: 2021-02-23 08:05:16
Dzięki za info Mały Domek, wrzucę temat do innego projektanta do przeanalizowania. Może ktoś poszedł na łatwiznę...??? Na jakim gruncie stawiałeś swój dom? W naszym przypadku mamy cały metr do wymiany - ił, dopiero na 1,1m pojawia się twarda glina o właściwościach nośnych
odpowiedz
Data dodania: 2021-02-23 10:43:47
też mamy glinę, do tego warstwami przedzielona piaskiem, akurat w tym miejscu gdzie postawiliśmy dom było w miarę przyzwoicie i zostało wybrane 70 cm, napisz do Brinkmanna, przynajmniej 2 lata temu było tak, że projekt płyty robili im w Niemczech, u nas są kratownice i 25 cm betonu B25 (o ile dobrze pamiętam), płytę robiła nam firma Termico https://termico.info/plyta-fundamentowa , naprawdę przyzwoita rodzinna firma, sami robią projekt całej konstrukcji po przesłaniu projektu domu, dostajesz cały zeszyt ze wszystkimi detalami, dokumentami i pieczątkami, my przesyłaliśmy im badania gruntu i w oparciu o to projektowano całość, być może macie ciężkie warunki i stąd to fi 10 ale przyznam, że czasem projektanci nie liczą się zupełnie z kosztami ponoszonymi przez inwestora i walą płytę jak pod halę przeładunkową z tirami, zanim zdecydujesz napisz do tych firm, nasz płyta była droga, ale dlatego, że pod płytę poszedł XPS 20 cm zamiast słabszego EPS, zanim zdecydujesz zawsze warto popytać, z nasza płytą nic się nie działo dom stał długo bez posadzek, żadnych rys czy pęknięć nigdzie nie było, także my jesteśmy z tej firmy zadowoleni, dużym plusem jest, że właściciel firmy był cały czas na miejscu, nie wiem tylko czy robią regionalnie czy w całej Polsce ale warto porozmawiać :))) trzymam kciuki!
odpowiedz
Odpowiedź do mateusz-misztuk
Data dodania: 2021-03-22 22:01:02
Cześć, za poleceniem kilku z Was podjąłem kontakt z kilkoma firmami wykonującymi płyty fundamentowe, zleciłem również weryfikację projektu. Koszty samej robocizny wahały się między 30-70k. Sprawdzenie projektu potwierdziło Wasze opinie o srogim przewymiarowaniu. Koniec końców skontaktowałem się z firmą produkującą konstrukcyjne włókno polimerowe, z pomocą dyrektora betoniarni przekonaliśmy producenta do bez kosztowego przeprojektowania płyty. Większość prac wykonaliśmy samodzielnie (we dwóch), jedyne co zlecaliśmy to zrobienie wykopu, przywóz piachu i pospółki, dostawa betonu i samo wylanie płyty. Całość prac zajęła dokładnie 8 dni, o kosztach dam znać później gdy już wszystko podsumuję.
odpowiedz

Formalności c.d. + koszty

Data dodania: 2021-02-22
wyślij wiadomość

Mimo, że Starostwo Powiatowe w rekordowym terminie rozpatrzyło wniosek o pozwolenie na budowę (12 dni kalendarzowych), to dopiero dzisiaj czyli po blisko 50 dniach mamy papiery na ręku.


W między czasie robiliśmy:

1. Projekt przyłącza wod-kan, wpinamy się w kanalizację ciśnieniową więc musimy postawić przepompownie ścieków. Generalnie ceny projektów w kujawsko pomorskim oscylują między 800-1000 zł. Finalnie okazało się że znajomy ze studiów robi takie rzeczy, więc projekt mamy za połowę ceny.


2. Projekt przyłącza gazowego. Tutaj też niespodzianka, trzeba pokombinować jeżeli ktoś tak jak my chce zainstalować kuchenkę gazową, i elektryczny piekarnik. Ten sam kolega kończy właśnie projekt, zobaczymy jak to wyjdzie.


3. Zestawienia materiałów i kosztorysów. Magia! Z nowym rokiem ceny poszybowały wręcz w górę i cała nasza ubiegłoroczna praca poszła .......


Z każdym dniem szukam optymalizacji.

Na pierwszy ogień idzie płyta fundamentowa.  Kilka słów na ten temat w kolejnym wpisie.

Jeżeli macie jakieś sprawdzone sposoby na redukcję kosztów materiałów przy budowie domu szkieletowego, jesteśmy mega otwarci na ich rozważenie.


6Komentarze
Data dodania: 2021-02-22 21:40:28
Najlepiej nie buduj ;) koszty do ssz są do zniesienia, jazda zaczyna się przy wykończeniówce, wyposażeniu domu i zagospodarowaniu działki.
odpowiedz
Data dodania: 2021-02-22 22:04:02
Popieram. Na cegłach to mała oszczędność chociaż zawsze warto porównywać ceny i oszczędzać. Najgorsza jest końcówka bo szybko leci wszystko i w zasadzie nie koliduje np malowanie ścian z kładzeniem paneli albo kładzenie płytek w łazienkach i gipsowaniu ścian w pokojach. Te tempo tak obnaża koszty, że człowiek po nocach nie sypia. Bo myśli na co kolejne oszczędności wydawać bo to już finisz i tak trzeba kupić szafkę do łazienki a jak szafkę to baterie i umywalkę. Ale zaraz zaraz - nad szafka powinno wisieć lustro, nad lustrem kinkiecik a obok 3 haczyki na ręcznik i ni się obejzysz 2500 zł. To jest masakra.
odpowiedz
Odpowiedź do wiedzmin
Data dodania: 2021-02-22 22:05:39
ŚWYJYNTO PROWDA!!!!!
odpowiedz
Odpowiedź do przemekradomyski11
Data dodania: 2021-02-22 23:20:26
szczerze to nie wiem co w konstrukcji szkieletówki można potanić, tutaj lepiej chyba nie oszczędzać, jedynie z czego można zejść to ceny płytek, plus samemu robić różne rzeczy i wybrać niedrogie meble kuchenne i na wyposażenie,
odpowiedz
Data dodania: 2021-02-23 08:02:15
Wszyscy macie rację, a najbardziej zgadzam się z Wiedźminem :)) chcąc oszczędzić nie buduj domu. Jednocześnie mam w pamięci, ubiegłoroczne oferty na materiały na stan surowy zamknięty i mam tegoroczne. Rozbieżność to około 30kPLN, stąd wniosek że SSZ w tych czasach do najłatwiejszych etapów nie należy... Z której strony by nie patrzeć d*** z tyłu XD
odpowiedz
Data dodania: 2021-02-23 19:05:29
Szczerze prognozowałem, że ze względu na Covid ruch cen będzie, ale w drugą stronę. 30 tys zł to sporo.
odpowiedz
Odpowiedź do mateusz-misztuk
mateusz-misztuk
ranga - mojabudowa.pl nowicjusz
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 4309
Komentarzy: 13
Obserwują: 3
On-line: 9
Wpisów: 3 Galeria zdjęć: 9
Projekt
bez piwnicy
ETAP BUDOWY - Brak
ARCHIWUM WPISÓW
2021 luty
2020 listopad

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik